Brunswijk: “Ik ga voor 100.000 stemmen en ik weet dat ik die ga krijgen”

19 mei 2024 Suriname Herald

Op een ressortvergadering van de Algemene Bevrijdings- en Ontwikkelingspartij (ABOP) heeft de voorzitter, Ronnie Brunswijk, gezegd dat hij 100.000 stemmen zal halen bij de verkiezingen van 25 mei 2025. De ABOP-voorzitter is er zeker van dat hij dit aantal stemmen zal halen, omdat hij een openbaring heeft gekregen.

Brunswijk: “Ik ga voor 100.000 stemmen en ik weet dat ik die ga krijgen”

Brunswijk ging kort terug naar de geschiedenis van de jaren tachtig en sprak over de periode van de Revolutie, toen de militaire coup werd gepleegd onder leiding van de veroordeelde Desi Bouterse, die toen bevelhebber was van het Nationaal Leger.

“Toen kon niemand naar de stembus; er werd niet meer gestemd. Er werden ook geen verkiezingen meer gehouden. Waar waren deze mensen die nu schreeuwen in dit land toen Bouterse de macht had overgenomen? Waar waren ze?” vraagt de ABOP-topman zich af.

“Stemmen was niet mogelijk in dit land. Bouterse had toen gezegd dat er niet meer gestemd zou worden. Er was toen maar een persoon die door God werd geroepen om het land te bevrijden en om het stemmen terug te brengen, en dat ben ik. Als God zegt dat ik een bedoeling heb met deze mensen, dan ga ik ze leren,” haalde Brunswijk aan.

Volgens Brunswijk is het dankzij hem dat Surinamers weer naar de stembus kunnen. “Ze wilden me vermoorden, maar ze konden niet gaan stemmen toen Bouterse het land had overgenomen. Het is goed dat de jongeren dit weten. Jongeren, jullie weten niets van deze dingen. Ik moet het aan jullie vertellen. Als God iemand verkiest om een werk te doen, kan niemand daar iets tegen doen,” vertelde hij.

De ABOP-voorzitter sprak ook over het vertrek van sommige leden van zijn partij. Voor hem maakt het vertrek niets uit, omdat ze ervoor kiezen om weg te gaan. Misschien moesten ze de partij verlaten zodat de ABOP nog meer kan groeien en winnen. Misschien waren zij de pechvogels in de partij.

“Als God iemand markeert, kan niemand hem dwarsbomen. Als God je op een pad zet, zul je het halen. Maar als je van dat pad af dwaalt, dan legt God het in jouw handen,” voegde hij eraan toe. Hij is er zeker van dat waar God hem heeft gezet en heeft gehouden, hij hem ook weer zal vasthouden. “Ik hoor Hem en ik ben niet verdwaald. Wat de Almachtige God zegt, dat doe ik, en ik geloof dat ik bij de komende verkiezingen van 25 mei 2025 dit aantal stemmen zal halen,” verklaarde hij.

“Ik durf te zeggen dat ik 100.000 stemmen zal halen. Als ik dit aantal niet haal, doe ik niet meer mee met politiek. Ik kreeg de openbaring dat Brunswijk 100.000 stemmen zal halen en ik ga ervoor. De hamer is al geslagen en ik ben niet bang,” deelde hij mee.

Brunswijk vroeg verder aan de jongeren om ook niet bang te zijn. Voor hem is het belangrijk dat de jongeren weten dat de persoon die deze partij leidt, niet zomaar iemand is. “Het is een roeping van God. Ik ga jullie laten zien dat wat ik hier zeg, zal uitkomen. Het is God die mij deze positie heeft gegeven. Het is de levende God die in dit land bepaalt,” aldus Brunswijk.

19 mei 2024 In het Nieuws

Ronnie Brunswijk is door de rechtbank van Haarlem Nederland bij verstek veroordeeld tot zes jaar gevangenisstraf voor cocaïnehandel.

Amerikaanse en Colombiaanse onderzoekers hebben Ronnie Brunswijk en Desi Bouterse in verband gebracht met recente betrokkenheid bij drugshandel.

Desi Bouterse werd in 2000 door het Haagse gerechtshof tot 11 jaar cel veroordeeld voor een drugstransport van 474 kilo coke.

Auteur: In het Nieuws

“In het Nieuws” plaatst, om niet, korte samenvattingen van nieuws en berichten van andere media over uiteenlopende onderwerpen -zonder enige verantwoordelijkheid voor de inhoud daarvan - zoals: politie, justitie, rechterlijke macht, corruptie, machtsmisbruik, misleiding, uitbuiting, mensenhandel, orgaanhandel, witwassen, fraude, kartelvorming, terrorisme, internetcriminaliteit, spionage, privacy schending, klokkenluiders, medische ontwikkelingen en waarschuwingen, economie, financiële instellingen, technologie, milieu, woningcorporaties, woningmarkt, rommelhypotheken, derivaten, thuiszorg en gezondheidszorg.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.